Tuesday, January 5, 2010

Sijil politeknik pon laku la..

Semalam,mak aku citer yg ada sorg tu dah berjaya menjawat jawatan sebagai seorang juruteknik di sebuah jabatan perancangan bandar & wilayah. dia tu sebaya dengan aku. muda lagi, yang menariknya die cumalah lepasan sijil dari politeknik. aku tersentak! lalu bermonolog sendirian...

'eh, budak sijil pon laku ek?'


Dia just tunggu 6 bulan je lepas tamat belajar dah dapat jawatan yg stabil mcm tu. Starting gaji dah cecah rm1700, umur masih awal 21, dan perempuan pulak tu.. wah2, besnye..

aku bermonolog lagi, tapi kali ni lebih memandangnya dari perspektif yg berbeza.

'dia boleh, xkan aku xboleh..'

huh.. moga ini juga merupakan satu lagi pemangkin semangat bgku. Maybe Allah sengaja 'tunjukkan' ini utkku. Xmustahil. Sebelum semester 6 yg mana semester akhir ini bermula, Dia telah pun tunjukkan 'sesuatu' kepadaku.. so, aku kena gunakannya. Sebagai pembakar semangat. raf, besiap sedialah. Kejayaan ada dihadapanmu sebenarnya. Cumanya samaada kau nak kejar atau biarkan ia berlalu begitu sahaja...
semuanya terletak ditanganmu raf. kini, saat ini kau masih boleh mengubah 'sejarah masa depan'.

fight!!

0 comments:

Post a Comment