Tuesday, January 5, 2010

perjalanan 2010 ku

6 jan 2010

raf - menempuh alam pekerjaan??

huhu hari ni 6 hb.. aku agak runsing untuk memikirkan soal 2 pilihan. 1, pilih nak sambung blajar. kedua, kerja. memanglah kalau diikutkan nak sambung tapi bila fikir2 atas 'desakan2' tertentu.. lebih baik aku utamakan untuk mencari dan mengutamakan soal nak carik keje berbanding soal nak sambung belajar. sekarang baru nak masuk semester 6. bermakna semester akhir aku dipoliteknik. huh.. cepat je masa..
aduh, sem 6?!! semester 6 dh ko raf?

sem 6.. aku mesti kena sentiasa igtkn diri aku. yelah kalau x aku, sapa lagi nk igtkn kalau x diri sendiri. diri sendiri lah 'org' yg paling dekat dgn diri kita. yelah, sebab 'dia' kn 100% masanya ada dengan kita. so, aku kena gunakan 'dia' tu dengan sebaiknya. aku kena 'kawal' dia. aku kena paksa 'dia'. jangan sampai 'dia' yg kawal aku..

raf.. kau ada 3 mission utama dlm masa 6 bulan ni. ingt mission tu!

1 - fight btl2 untuk final projek
2 - pastikan risult pointer sem 6 avarange 3.8~4.0
3 - dapatkan sebanyak mungkin pluang kerja

tu je raf.. raf.. kau kena kuatkan semangatmu raf, tunjukkan pada semua yang kau boleh lakukan raf..

fight!!


--------------------------------------------


5 Jan 10

Ekspressi pertama

Argghhh!!!! <---- ekspressi pertama yang hanya diluahkan oleh hatiku tatkala membuka blog ini. Kenapa? agak stress memikirkan apa yang akan ditempuh tahun ini. tahun terpenting untuk cita-cita terpenting.

Ya Allah... adakah aku masih belum bersedia untuk menghadapinya? ujian apa pula yang akan ku hadapai dariMu pada tahun ini ya Allah? aku tahu, engkau Maha Adil, pasti akan bagi 'paper ujian' yang setaraf dengan 'kemampuanku untuk menjawabnya'. tQ Allah..

Ya Allah, ya tuhanku namun begitu berilah aku panduan untuk 'menghadapi ujian' dariMu ini. TanpaMu, ku tak berdaya..

0 comments:

Post a Comment